PRIČA O SENCORU
NASTANAK
Priča o brendu SENCOR počela je više od 20 godina pre njegovog nastanka. Japan se bavio pitanjem kako da pokrene svoju ekonomiju opustošenu ratom, a jedan od načina da se to učini bila je kupovina znanja iz SAD i Evrope uz finansijsku podršku vlade Japana, a u tu kupovinu Japanci su uložili više od milijardu dolara. Svetla nova zvezda je zasjala na nebu iznad Japana – elektronika. Za predratnim kompanijama (Panasonic, Hitachi, Sharp) su sada usledile nove kompanije – Sony, Akai, Sanyo, Aiwa, a od 1969. godine, i SENCOR. Kasnih šezdesetih godina, u vreme nemira i revolucionarnih promena širom sveta, za Japan se odigrao značajan sled događaja i kompanije koje se bave elektronikom u toj zemlji. Uvezene tehnologije nisu mogle da se nose sa potražnjom, što je rezultiralo pada privrede, i pred Japanom je našao bio zadatak da izvrši revolucionarni preokret sopstvenih istraživanja i razvoja, uz otkrivanje novih tehnologija i proizvoda. Japansko tehnološko čudo je bilo na pomolu.
GODINA KOJA JE SVE PROMENILA
Autor Rob Kirpatrik opisao je 1969. godinu kao "godinu koja je sve promenila". Amerikanci su hodali po Mesecu, Rusi su osvojili Veneru. Rođen je internet – prvi računar je povezan sa mrežom. Izvršena je prva transplantacija veštačkog srca. Rat u Vijetnamu je bio u toku i spontane antiratne demonstracije su postajale sve masovnije, dostigavši vrhunac na festivalu Vudstok.
Pank je rođen... Upravo je tokom ovakvog sleda događaja, usred doba nemira i revolucija, u Japanu osnovana kompanija SENCOR. Brend od hiljadu srca (SEN je japanska reč za 1.000, Cor na latinskom znači srce). Svako mora da uloži celo svoje srce u ono što radi, u suprotnom to je period u kome čovek ne može da uspe. Srčanost, želja i jasna imaginativnost su se nadovezali na japansku disciplinu, radnu etiku i perfekcionizam. U logou se pojavilo malo crveno sunce (slovo "O"). To je jedan od najznačajnijih simbola u Japanu, zemlji izlazećeg sunca. Za SENCOR, međutim, ova "crvena tačka" predstavlja i posvećenost: "Kvalitet naših proizvoda će uskoro biti uporediv sa apsolutnom većinom elitnih svetskih brendova" (koje je u to vreme predstavljao Blaupunktov log sa legendarnom plavom tačkom).
ŠIRENJE
Svet je bio zauzet naftnom krizom sedamdesetih godina prošlog veka, ali su japanske kompanije koje su se bavile elektronikom nastavile da rastu. Kompanija SENCOR je bila među njima. Od samog početka je bilo očigledno da brend ima zacrtani cilj. Kvalitet u sektoru elektronike bio je apsolutna neophodnost, SENCOR je bio orijentisan na ostvarivanje ciljeva i vezan za dodatne atribute – inovativnost i raznovrsnost, drugačiji i originalni dizajn, boje, jedinstvena svojstva i dostupnost, jer je od samog početka fokus kompanije SENCOR bio na ljudima, a ne na skupljačima spravca, kolekcionarima niti snobovima. Kompanija je počela da realizuje izvoz širom Azije i Evrope i postepeno je proširila svoja tržišta na svih pet kontinenata. SENCOR kasetofoni i auto stereo uređaji postali su hit u Velikoj Britaniji, a ubrzo nakon toga, i širom Evrope. Najveći evolucioni trijumf SENCOR-a bio je prvi, i na mnogo načina pionirski, "multitrack" stereo, koji je predstavljen tržištu već 1972. godine. Iz kompanije SENCOR su ubrzo iznedrili druge revolucionarne tehnologije, uključujući funkciju "obrnutog" smera rada kasetofona, kasetofone sa dve trake koji su imali funkciju snimanja ili Mobile Hi-Fi – jedan od prvih prenosivih Hi-Fi sistema opremljenih Dolbi NR® sistemom za smanjenje buke. Na tržištu Evrope, SENCOR pruža novi pristup auto stereo uređajima, a prvenstveno uvodi potpuno novi proizvod – auto stereo radio sa kasetofonom.
PROIZVODI SA DUŠOM, STVORENI SRCEM
Tehnologija nije bila jedina pokretačka snaga koja je stajala iza početaka kompanije SENCOR. Bilo je tu i već pomenuto srce. SENCOR je insistirao na principu da ljudima omogući da uživaju u korišćenju njegovih proizvoda. Isto tako, bilo je veoma važno da proizvodi imaju originalan i zanimljiv dizajn, da budu jednostavni i intuitivni za korišćenje, i da se ne budu samo otmeni i elegantni već naprotiv, da proizvodi nude varijacije boja, omogućavajući potrošačima pravo na individualnost i stvaranje veze između čoveka i tehnologije. Moto kompanije SENCOR u to vreme je bio – Zašto čovek ne bi uživao u svojim elektronskim uređajima? I taj moto opstao je do danas.
PRESELJENJE U EVROPU
Devedesetih godina prošlog veka, SENCOR je postao evropska kompanija. Rukovodstvo je iz Evrope, proizvodnja se obavlja u Aziji i evropskim zemljama ali je njeno srce ostalo prirodno na svom mestu - u Japanu. SENCOR menja logo, ali nastavlja da odaje priznanje najboljim tradicijama proisteklim iz japanskog tehnološkog čuda i u dosledno prati plan razvoja koji su postavili prvobitni osnivači. Reč je promenila formu, postala je manja, ali su vizija i želje ostale iste. Temelj za cilj kome stremi brend SENCOR leži u kombinaciji japanske tradicije i kvaliteta sa evropskom poslovnom inteligencijom. Srce ponovo preuzima prvo mesto. A ako neko kaže da emocijama nema mesta u poslu, zaista greši.
RAZNOVRSNOST I INOVACIJE
Danas se SENCOR fokusira na nekoliko trendova, što ga čini ekskluzivnim brendom na svetskom tržištu. Pre svega, to je širok asortiman proizvoda. Kao što je bio slučaj u Japanu 1970-ih, a širom sveta na početku trećeg milenijuma (SENCOR sada isporučuje proizvode u više od 55 zemalja širom sveta, SENCOR reaguje na sve aktuelne teme i stalno proširuje svoj portfelj proizvoda, koji danas obuhvata više od hiljadu artikala u šest kategorija proizvoda (potrošačka elektronika, tableti i telefoni, kancelarijsko okruženje, automobilska elektronika, kućanstvo, zdravlje i lepota), a još proizvoda se dodaje svakog meseca. I dok drugi brendovi stalno govore o inovacijama, SENCOR neprestano uvodi inovacije u svoj asortiman proizvoda.
DIZAJN I BOJE
Dizajn je podjednako važan. Sami proizvodi i njihova ambalaža. Za određene kategorije proizvoda, SENCOR nudi najširi spektar boja, gde nijedna boja ne izostaje. Boje se savršeno uklapaju, tako da svako ko kupuje deset različitih proizvoda u istoj boji, na primer, lila, može biti siguran da će svi oni biti iste nijanse. SENCOR je odlučio da se reši melankoličnih i konzervativnih bledih kuhinja i stanova, uvođenjem boja i individualnosti u prvi plan. Svako može da iskaže svoju osobenost samim odabirom boje. Ovo je mesto gde se odnos između čoveka i elektronskog uređaja rađa i učvršćuje kroz funkcionalnost, lakoću korićenja i odličnu uslugu. Tu je naravno i dostupnost, jer kada je reč o cenovnoj politici, SENCOR se drži sledećeg pravila: Kvalitet po odgovarajućoj ceni – ni dinar preko toga! Ambalaža proizvoda se takođe smatra nekonvencionalnom i individualizovanom. Ambalaža prikazuje tačno onaj proizvod koji se nalazi u kutiji, uključujući i tačan prikaz boja.